• Kultura, głupcze!

    Future Shorts #4


    To już czwarty odcinek cosobotniego cyklu Future Shorts. Kto by pomyślał! Za nami już dziesięć filmów, około 35 minut filmów krótkometrażowych. 


    Zapraszam na nieco ponad piętnaście minut czystej przyjemności. Dziś w końcu wrzucam coś dłuższego, choć - rzecz jasna - nadal mieszczącego się w kategorii "film krótkometrażowy". Apricot to film dziesięciominutowy, ale uwierzcie mi - zdecydowanie wart obejrzenia! (zresztą, wszystkie dzieła Future Short, które wam tu prezentuję są wartę obejrzenia) Być może zachęci was fakt, iż oglądałem go trzy razy - za pierwszym razem nie rozumiałem, za drugim coś mi w głowie kołatało, ale dopiero jak przeczytałem komentarz na youtube pod filmem, zrozumiałem, o co dokładnie w nim chodziło. Trzeci raz był już tylko dla czystej przyjemności i wzruszenia.


    Pozostałe dwa filmy są zdecydowanie krótsze - dwuipółminutowy What's Virgin Mean?, który warto obejrzeć chociażby dla samej reakcji matki odpowiadającej na pytanie swojej córki i czterominutowy Synesthesia, który w pewnym stopniu reprezentuje kategorię "dziwne" - zresztą sama synestezja to zjawisko bardzo ciekawe i mieszające w umyśle, więc tym bardziej warto obejrzeć udany i dziwny film, który obrazuje to zjawisko.

    Apricot, reżyseria: Ben Briand, Australia, 2009


    What's Virgin Mean?, reżyseria: Michael Davies, Wielka Brytania, 2008


    Synesthesia, reżyseria: Terri Timley, USA, 2009


    Zapraszam do dzielenia się wrażeniami w komentarzach i na fanpage'u na facebooku. Który z dzisiejszej trójki był najlepszy? Już za tydzień kolejne trzy szorty. Zapraszam!

    Wszystkie prawa - Future Shorts

    2 komentarze :